YANINDA HOVARDALARI İLE!..
İki kafadar,
Günlük,
Hızlandırılmış,
Mini bir gezi yaptık geçtiğimiz hafta ortası baba yurdum Kapadokya´ya…
Kayseri´de meşhur “kelle paça” çorba ve yemeğini yedikten sonra,
Erciyes´in kar´ını seyrettik zirvesi bulutların arasındayken,
Yeşilhisar´ın ayazını kemiklerimizde hissederek.
Dedeme,
Ebeme, Amcalarıma, (babam-anam Kırıkkale de yatıyor!)
Abim ve bilcümle geçmişime dua okuyarak geçtiğimiz köy mezarlığından, Hançerli´nin buz gibi suyunu içip Niğde´ye indik.
O yörenin nüfusuna kayıtlı biri olarak,
Yılda en az iki kere gidip geldiğim halde daha öncesi görmediğim güzergahı,
Yani,
Yeşilhisar dan girdiğimiz “vadi” yolunu takip ederek Soğan´lı üzerinden Ürgüp´e ulaştık.
Biriktirdiğimiz güzel insanların ikramı ile az biraz demlendikten,
Kısacık da olsa dost meşrebinin zevkini ağız tadı ile yaşadıktan sonra,
Avanos köprüsünden Kızılırmak´ı geçip,
Hacıbektaş ve Mahsuni babaya da okuyup,
Sokağa çıkma yasağından önce Kırıkkale´ye intikal ettik.
Hızlı oldu
Ama
Eve hapsedildiğimiz şu günlerde güzel de oldu, yerlerde sürünen morallerimizi yükseltme açısından.
Bu gezi içerisinde dikkatimi çeken ve asıl yazmak istediğim şey,
Kayserilinin hak ettiği kurnazlığa şahit olmamdı.
Mesele şu:
Bizimkiler lokantaları kapatır,
Veya
Ayak üstü atıştırmalıkları dükkan önünde paketleyip servis ederken, (edemeyen de iflas ederken!)
Kayserilinin tekmili birden kelle çorbası,
Ve
Kelle yemeğini yanında hovardaları ile birlikte (kuru soğan-kuru biber-domates-limon ve yeşil biber) depo olarak kullandığı ikinci bir dükkan da müşterinin beğenisine sunması idi.
Sen git lokantanın karşısında depo kirala, duvarın tamamını masa olarak dizayn et, soğan-domates-biber-limon- meşrubat yığınlarının arasında insanları yan yana oturtarak müşteri ağırla ve para kazan!..
Yeminle:
Şeytan bile pabucu ters giyer böylesi akıl karşısında…
Ve
Gerçekten akıl ve kurnazlıkla ilgili övgüyü boşa almadıklarının en güzel örneği pandemi sürecinde meslektaşları birer birer iflas ederken onların hiç bir şeyden etkilenmeden kazanmaya devam etmesi…
Ne diyelim!..
Helal olsun!..